00.24

Klockan är efter 12. Jag har nog inte läst så många böcker och pussat så mycket på denna panna det senaste året. Vad gör man? I morgon är det fredag vilket betyder att det snart är helg. Man borde vara glad, själv känner jag mig mestadels ledsen över att det redan är helg. I morgon är min sista arbetsdag i detta land. Min sista dag då jag ska bädda dessa sängar. Min sista dag som jag ska servera lunch till 7 barn. Min sista dag där jag ska arbeta med det som jag en dag visste skulle få ett slut någonstans. Min sista dag är inte ens en heldag.

Hur gör man när man lämnar något/några man delat så väldigt mycket med? Hur håller man ett tal som på kortast möjliga vis talar om för alla hur tacksam man är och hur mycket allas bidragande kan betyda så ofantligt mycket? Hur gör man allt detta utan att fälla en tår? Kommer en kommer tusen. Kommer tusen finns det inget slut. 
Jag har idag på mig. Kapitlet ska avslutas på bästa sätt. Wish me luck!  

Kommentarer
Postat av: Helena

They will always remain in your heart.

Och vad ska du göra den sista veckan före avresa? Gå parallellt med nästa barnflicka? Turista på egen hand? Happy return!

2010-10-22 @ 14:07:43
Postat av: mams

Håller helt med ovanstående talare:):):)

2010-10-22 @ 19:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0