Sanningen

Som inte så många vet har jag, sen några år tillbaka, skämtat om att jag ska gifta mig med någon som vet hur man bygger ett hus. Någon som enkelt kan förklara att detta fungerar/fungerar inte osv.  När jag nu tänker efter på saken vad för kunskap man ev skulle behöva för att bygga ett hus undrar jag om jag möjligtvis skulle kunna göra det själv? Först och främs behöver man en plan att bygga efter, såklart VÄLDIGT viktigt. 
Det har tagit mig hela 1 år att bygga min egen,välplanerade, plan dvs den till kropp och själ. Jag kan vara bland de lyckligaste jag känner, ska dock tilläggas att jag känner mig själv allra bäst (kankse också därav anledningen) Anyway, under ett år har jag lärt mig väldigt väldigt mycket om mig själv men också väldigt mycket om andra. När jag nu insett att människor runt omkring inte tänker lika är då frågan- Ett hus är en del av livet, inte allt. En del som kan delas eller vara helt för en själv. Själv har jag under ett helt år lyckas skapa en hel människa, med några hinder men inte farligt många. Ett hus är bara en del av livet, inte allt. Tillbaka till frågan blir, hur svårt kan det vara att planera och bygga för ett hus när det bara är ett skal människan ska bo i? Om människor inte tänker lika, hur ska jag då kunna kommunicera så allt går min väg? Härmed tror jag bestämt att jag kan göra det själv, precis som alltid. Det får nog bli nästa sak att skriva på "att göra" listan. Önska mig lycka till. Ingenting är omöjligt.

P.s Pappa, HJÄLP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0